دیبانیک
دیبانیک

افزایش رشد موها با روغن سیاه دانه

سیاه دانه ، دانه های مربوط به نواحی اروپای شرق، آسیای جنوب غری و شرق میانه هستند. این دانه‌ ها برای درمان مشکلات زیادی از جمله دیابت به کار می‌ رود. همچنین خواص زیادی برای سلامت مو دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌ تواند رشد موی شما را تحریک کند. به همین دلیل در این مقاله راهکارهای طبیعی برای استفاده از روغن سیاه دانه  را برای افزایش سلامت و رشد مو به شما معرفی می کنیم.

نکته مهم: مضرات پنهانی روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه فواید زیادی برای مو دارد اما بسیار مهم است که اول یک تست موضعی انجام دهید، شاید آلرژی داشته باشید. خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند.
افرادی که پوست حساس دارند، این روش ها را نادیده بگیرند. راهکارهای طبیعی بیشتری هستند که می توانید به جای روغن سیاه از آنها استفاده کنید.
همچنین اگر وضعیت خاصی دارید، می توانید قبل از استفاده باید متخصص مشورت کنید.
در غیر این صورت راهکارهای زیر را به کار ببندید.

روغن سیاه دانه و شنبلیله

اول باید یک قاشق غذا خوری از دانه شنبلیله و ۲ قاشق غذاخوری از روغن دانه سیاه و روغن نارگیل را فراهم کنید. این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا به سلامت نرمی و قدرت موهای شما کمک کند. این ترکیب سرشار از پروتئین و نیکوتین است که به افزایش رشد موها کمک می کند. همچنین باعث تقویت ساقه مو می شود. یک بار در هفته از این روش استفاده کنید.

روغن سیاه دانه و روغن کرچک

اگر موی خشک دارید، از این روش استفاده کنید. روغن کرچک سرشار از خواص برای افزایش رشد مو می باشد. همچنین حاوی ویتامین e، مواد معدنی، پروتئین و اسید چرب است. این روغن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است و از آسیب به موها جلوگیری می‌ کند. ترکیب آن با روغن سیاه فواید بیشماری برای مو دارد‌‌ حداقل یک ساعت آن را روی موهای خود نگه دارید و بعد با شامپو بشویید.

روغن سیاه دانه و روغن نارگیل

برای انجام این کار به یک قاشق غذاخوری روغن دانه سیاه و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید‌ سپس آن را گرم کنید و کمی صبر کنید تا حالت ولرم پیدا کند. این روغن را به پوست سرتان بزنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد شامپو بزنید.

روغن سیاه دانه و عسل

یک قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را با  عسل ترکیب کنید. این دو ماده را با نصف فنجان روغن نارگیل اضافه کنید و ترکیب کنید. سپس آن را به پوست سر ماساژ دهید، مخصوصا قسمت هایی که ریزش مو زیاد است. سپس موهایتان را با یک حوله گرم بپوشانید.

روغن سیاه دانه و روغن زیتون

اگر موی چرب دارید، این ترکیب برای شما مناسب است. روغن زیتون باعث ابریشمی شدن مو های شما می شود. روغن دانه سیاه موخوره و شکنندگی را از بین می‌ برد. ترکیب این دو ماده عاملی برای از بین بردن شوره و تمیز کردن پوست سر از آلودگی هاست. پس از یک قاشق غذاخوری از هر کدام از دو روغن ها را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به پوست سر ماساژ دهید. روی نواحی تمرکز کنید که ریزش مو دارید. حداقل یک ساعت قبل از شستن موها با شامپو صبر کنید.
دو بار در هفته بسته به شرایطی که دارید، از این روش استفاده کنید.

روغن سیاه دانه و لیمو

لیمو سرشار از ویتامین c می‌ باشد و به افزایش کلاژن کمک می‌ کند. سطح اسیدی بالای لیمو باعث تعادل سطوح ph می‌‌ شود. این درمان برای افرادی که ریزش مو دارند، مناسب است‌. دو قاشق غذاخوری روغن دانه سیاه را با آبلیمو ترکیب کنید و ۱۵ صبر کنید. اگر بیشتر صبر کنید، خشکی موی شما افزایش پیدا می‌ کند. حداقل یکبار در هفته این کار را انجام دهید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *