دیبانیک

مزایا و معایب کراتین مو

بلاگ

۳۰ آذر ۱۳۹۹ 764 بازدید
دیبانیک

مزایا و معایب کراتین مو

درمان کراتین که گاهی اوقات به آن کراتین برزیلی هم گفته می‌ شود، یک فرآیند شیمیایی است که معمولاً آن را در سالن آرایشی انجام می دهند تا موی شما صاف تر به نظر برسد و حدود شش ماه اثر خودش را نگه می دارد. همچنین وز اضافه موهای شما را می گیرد و آن را شفاف و براق می کند.
بعد از اینکه موهایتان را هم بشویید، باز هم اثر این درمان باقی خواهد ماند اما در این مقاله قصد داریم که مزایا و معایب درمان کراتین را به شما معرفی کنیم تا تصمیم‌ گیری بهتری داشته باشید.

فواید کراتین مو

موی براق و نرم

سلول‌های نرم کراتینه روی ساقه موی شما می‌ نشینند. در نتیجه موهای شما کمتر وز می شود و براقیت و شفافیت آن افزایش پیدا می‌ کند. کراتین همچنین می‌ تواند موخوره ها را کاهش دهد و
نتایج بلند مدت داشته باشد؛ الباه تا زمانی که از درمان کراتینه مراقبت کنید و بیش از حد موهایتان را نشویید‌ در چنین حالتی کراتین مو حالت خودش را حفظ می کند‌. شستشوی مو نباید بیشتر از ۲ الی ۳ بار در هفته باشد.

موهای قابل مدیریت

کراتینه باعث می شود مدیریت موهای خود را در دست بگیرید. موهای وز را از بین می‌ برد و آن را ضخیم می کند. اگر به طور مداوم از لوازم رم کننده برای موی خود استفاده کنید، درمان کراتین می تواند آن را بهبود ببخشد و به طور کل موهای قوی تر و سالم تری را به شما تحویل دهد.

رشد مو

کراتین می تواند موهای شما را تقویت کند، از پراکندگی جلوگیری کند و باعث می‌ شود که رشد موهای شما سریع تر باشد و انتهای آن نشکند.

خطرات کراتینه مو

فرمالدهید

بسیاری از درمان های کراتینه حاوی فرمالدهید هستند که برای مو ضرر دارند. فرمالدهید باعث می‌ شود که موهای شما صاف تر به نظر برسد اما خطراتی هم روی بدن و هم روی مو به جا می گذارد.

هزینه

هر درمان کراتینه هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار دارد. در نتیجه این قیمت برای ایران هم بالا خواهد بود. بعضی از افراد به خاطر قیمت بالای کراتینه، محصولات را خودشان خریداری می کنند و این کار را در خانه انجام می دهند.

نگهداری سخت

بعد از کراتین، مجبورید موهای خود را کمتر بشویید و اقداماتی مثل شنا را انجام ندهید.
نوع آبی که برای موهای شما خود استفاده می کنید، مهم است. همچنین باید شامپو و نرم کننده بگیرید که فاقد سدیم کلرید و سولفات باشد.
بعد از کراتینه هم سه الی چهار روز باید صبر کنید و بعد حمام کنید. در نتیجه بعضی از افراد اصلا نمی توانند چنین شرایطی را بپذیرند.

ممنوعیت کراتین

درمان کراتینه برای همه مخصوصا خانم های باردار توصیه نمی شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *